Anneler Günü kutlama Programı 2

Unknown | 05:58 | 0 yorum


ANNELER GÜNÜ
(Mayıs ayının 2. Pazar günü)   
Neden Anneler Günü?
      Mayıs ayının ikinci Pazar günü, ülkemizde ve bütün dünyada "Anneler Günü" olarak kutlanıyor. Anneler Günü'nün doğuş öyküsünü kısaca: 
  Bundan yüz yıl kadar önce, Amerika'nın Filadelfiya eyaletinde yaşayan, "Anna Jarvis" adında bir kızın annesi, yakalandığı amansız hastalıktan kurtulamamış ve ölmüş. Annesinin ölüm acısını unutamayan Anna Jarvis, her gün annesinin mezarı başına gider, orada gözyaşı dökermiş...
     Annesinin birinci ölüm yılında Anna Jarvis, kendisini teselliye gelen arkadaşlarına, "Aradan bir yıl geçti, ben annemi hala özlüyorum, onu unutamadım. Çünkü anneler, kolayca unutulacak bir varlık değiller... Yılda bir gün belirlesek de o günü, Anneler Günü olarak kutlasak" diye bir öneride bulunmuş.

 

       Anna Jarvis'in düşüncelerini paylaşan arkadaşları, ona destek olmuşlar. Gazetelere, dergilere ve ülkeyi yönetenlere mektuplar yazarak, isteklerini bildirmişler, onlardan yardım etmelerini istemişler.
Böylece, onların istekleri ilgililer arasında kabul görünce, Amerika'da 1907 yılında, Mayıs ayının ikinci Pazar günü "Anneler Günü" olarak kutlanmaya başlanmış...
      Ülkemize gelince; Türk Kadınlar Birliği'nin girişimiyle 1955 yılından itibaren, Amerika'da olduğu gibi, mayıs ayının ikinci Pazar günü "Anneler Günü" olarak yurt düzeyinde kutlanıyor.

 

BEN ANNEYİM
Seni sevinçlerin en büyüğü ile ellerime aldım. Hayata alışman, kendi kendine yaşayabilir bir insan haline gelebilmen için seni sütümle besledim. Geceler boyu başucunda bekledim, tenimin hararetiyle ısıttım, şefkatimle sardım.
     Sana ilk davranışı, ilk gülüşü, ilk bakışı, ilk heceyi ben öğrettim. Sana ilk şarkıyı ben söyledim. Seni karşılıksız, çıkarsız, tertemiz ilk sevgiyle ben sevdim. Sana hayatta lazım olacak dersleri ilk ben verdim.Saçını taradım, seni  yıkadım, içimin bütün hevesiyle,


 elimin bütün yeterliliğiyle diktiğim elbiseleri sana bir sevinç gibi giydirdim.Senin yüzünden ilk acıları ben duydum.. İlk ağlayışlarını göğsümde dindirdim.
Ben anneyim!
Bana her zaman güvendin.

 

Büyüyüp kocaman bir insan olduktan sonra da bana ihtiyacın oldu. Üzüntülerin benim de üzüntülerim oldu. Seni pencerede bekledim. Gelişinde kapılara koştum, seni her zaman aynı duygularla bağrıma bastım.

 

Seninle övündüm, seninle taçlandım, şereflendim.
Ben anneyim!
Beyne ilk nakşolacak sözler, benim sözlerim, kalbe ilk yerleşecek duygular benim duygularımdır. Ben istersem, sevgi, kardeşlik, dostlukla büyütürüm! İstersem kinle, düşmanlıkla içini doldururum.

 

Ben anneyim!
Ben sabır ve tahammülüm. Ben en yumuşak ve en sertim. Cesur olmayı nasıl ben öğrettimse, korkuyu da sana ben öğrettim. Seni ilk öpen ve ilk döven benim. Sevmek, şefkat, dostluk duygularının hepsi bende...

 

Ben anneyim!
Bir acı duyarken beni çağırırsın. Ben teselliyim. Ölsem bile gözüm arkadadır. Seni merak ederim.Sen benim eserimsin. Sen benim emeğimsin.

 

  Sen benim güzel günlerim, geçen ömrüm, bütün anılarımsın. Sen ak saçlarım, buruşuk tenim, kaybolan güzelliğim, neşem, ümitlerim karşılığı kazandığım varlıksın. Bunun için sakınırım seni.


 


Ben anneyim!
Ben saygı bekliyorum. Gönülde yer etmeyi isterim. Unutulmaktan korkarım. Baş üstünde ve baş köşede yerim.

 

Ben anneyim!
Ve son nefesimde her zaman:
"Sütüm ve hakkım helal olsun, yavrum!" derim. 

 


 

Anneler... Bu, tabiat gibi engin, tabiat gibi sonsuz nimetleri olan varlıklar... Verecek ne çok şeyleri vardır onların!.. Artık yetişkin olmuş, otuzkırk yaşına gelmiş evlada bile verecek şeyler bulurlar. Verdikçe güzelleşir, verdikçe zenginleşilir. Ne çok işimize yarar verdikleri!.. Ne de çok ihtiyaç duyarız verdiklerine... 

 

 Derdimize ilaç, yaramıza merhem olurlar. Sevgileri, bize hiçbir önkoşul aramadan sundukları sevgileri de sınırsızdır. Yavrular, bu okyanuslar kadar engin sevgi denizinden yudum yudum içerler ve ruhlarını bu sevgi ile besledikleri oranda; iyi, sağlıklı,kendine ve diğer insanlara sevgi-saygı duyan bireyler olurlar. Sevgi aldıkları oranda sevmeyi öğrenirler, sonra da sevgi dağıtan olurlar. Anne sevgisinden, şefkatinden yoksun kalmış kişiler ne zavallıdır. Hırçın, kavgacı, şiddete eğilimli, barış dinamitleyecisi;
alkol-uyuşturucu bağımlısı insancıklar olurlar.
     

 

Görülüyor ki anne; küçüklüğümüzde hem bedenimizin ihtiyaçlarını ve bakımını sağlıyor, hem de belki ömrümüz boyunca tükenmez ve gerçek sevgisi ile, dostluğu ile hep yanımızda oluyor. Her şeyin sahte ve yüzeysel olduğu çağımızda sahtesiz, gerçek ve hiçbir karşılık beklemeden duyulan sevgi ne yüce bir değerdir, ne ulaşılmaz, ne gökseldir. Elbette böylesine yürekten, böylesine katıksız seven insanın sevdiği varlığa bir zarar geldiği zaman duyduğu acı da o denli derin ve yalansız olacaktır.

 

Bu konuda şöyle bir hikaye anlatırlar: İki kadın Davut Peygambere gelerek birbirlerinden davacı olurlar. Davanın konusu, paylaşılamayan bir bebektir. İki kadın da bu bebeğin annesi olduğunu iddia ederler. Peygamber ikisini de dinler, ikisi de gözyaşları içinde bebeği isterler. Bunun üzerine peygamber: "O zaman bebeği ortadan ikiye keselim, yarısı senin, yarısı da senin olsun." der. Kadınlardan biri: "Peki, tamam" der. Öteki dehşetle irkilir.

 

"Sakın böyle birşey yapmayın, öldüğünü görmektense başkasının olmasına razıyım." der. Peygamber, çocuğu bu kadına verir. Gerçek anne, yavrusuna zarar gelmesine razı olmamış, hakkından vazgeçmeyi göze almıştır.

 

      Tüm bu sebeplerden annemiz, iyi günümüzde sevincimizin ortağı, kötü günümüzde arkamızda duyacağımız, yardım ve destek alacağınız, sevgi ve saygı göreceğimiz gerçek dostumuz, yarimiz, ağlayanımız, gülenimizdir... Onun dışında pek az insanın bize duyduğu sevgi, gerçek sevgidir; döktüğü gözyaşı gerçek gözyaşıdır. Herşeyin sahte ve taklit olduğu günümüzde anne, annelik gerçekliği, katıksızlığı ile çok farklı bir yere sahiptir gönlümüzde...

 

ATATÜRK VE ANNESİ
Bu ana; oğluna daha beşik çocuğu iken, vatan ve millet sevgisini telkin eden ninnilerden başlamış, onu her çağında aynı inanışlarla büyütmüş, köyde, şehirde tahsile sevketmiş, ilim ve irfan aşılamıştı. Yetişen, mevkiini bulan kurtarıcı oğlunu o, Mustafa Kemal yapmıştı.
      Ziyaretlerinin her birinde Atatürk anasının mübarek elini büyük bir saygı ile öperdi. Sonra anasının karşısında o büyük adam küçülür, Mustafa, hatta Mustafacık olurdu. Konuşmaları, şakaları, pek içten kaynayan taşkın sevgilerin bir yansımasıydı, Çankaya'da bu ana oğul görüşmelerinin birinde tanık olduğum bir durumu, değeri sınırsız olan Bayan Zübeyde'nin işlek zekasının bir örneği olarak sunacağım.

 

          Atatürk, anasının elini öptü, Bayan Zübeyde oğluna elini uzatırken coşkun sevgisinin gözlerinde toplanan bütün ifadesi ile Atatürk'ü bağrına basmak istiyordu. Onu kucakladıktan sonra, aziz Türk milletine eşsiz bir kurtarıcı kahraman veren ana olmak itibariyle gururlanmalıydı. 

 

 

 

 

 

 

Fakat öyle olmadı, mutluluğunu gülen ve şirin yüzünden okurken o büyük Türk anası kolları arasından uzaklaşan ciğerparesinin eline sarıldı.
     Atatürk:            
    - Ne yapıyorsun anne? dedi... Elini çekmek istedi. Bayan Zübeyde, sükunetle ve kesin bir ciddiyetle:
    - Ben senin ananım, sen benim elimi öpmekle bana karşı olan ödevini yapıyorsun, fakat sen vatanı ve milleti kurtaran bir devlet reisisin. Ben de bu aziz milletin bir ferdiyim ve onun vatandaşıyım. Elini öpebilirim." cevabını verdi.

 

     Oğlunun elini öpmekten ziyade Bayan Zübeyde, bu hareketiyle oğlunun mevkiinin en büyük özene layık olduğunu etrafındakilere işaret ediyordu.
     Büyük Türk anası Bayan Zübeyde'yi ne zaman hatırlasam, gözlerim yaşarır. Onun buna benzer hatıraları önünde derin hürmet ve hayranlık duyarım.
     Bu görüşme sayesinde gerek onu, gerekse oğlunu, her ikisinin büyük terbiye ve nezaket kabiliyetlerini daha yakından tanımıştım.                  (Cevat Abbas Gürer)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kadının en büyük görevi analıktır. (Atatürk)
Hayatta okuduğum en büyük kitap annemdir. (Abraham Lincoln)
Cennet, anaların ayakları altındadır. (Hz.Muhammet)
Hiçbir süs, bir kadını, annelik sevgisi kadar güzelleştiremez. (Brachvogel)
Ey kahraman Türk kadını!...Sen ayaklar altında ezilmeye değil, omuzlar üstünde göklere yükselmeye layıksın. (Atatürk)
Uygarlık, kadının eseridir. (Atatürk)
Anne sevgisi, bencil duyguların en üstünüdür. (Alain)
Ana yüreği, çocuğun okuludur. (Henry Ward Beecher) 
Anneler her şeyi görmeseler bile yürekleriyle duyarlar. (Ostroviski)
Uygarlığın ölçüşü, iyi kadınların etkisiyle ölçülür. (Emerson)
Ana kolları şefkatle yoğrulmuştur. Çocuklar orada derin derin uyur. (Victor Hugo)

 


 

Bir anne yüreği, dibinde daima ot bulunan bir uçurumdur. (Balzac)
Kadın için asıl mutluluk anne olmak, çocuk için en büyük acı annesiz kalmaktır. (Otrousku)
Bir milletin geleceği, anaların yetiştireceği çocuklardır. (Atatürk)
Ben ne isem ve ne olmayı ümit edersem, hepsini anneme borçluyum. (A.Lincoln)
Ana gözü yalan söylemez. (Bulgar atasözü)
Ana öfkesi, bahardaki kar gibidir. (Rus atasözü)
Anasız çocuğun yıldızı sönüktür. (Yugoslav atasözü)
Ana gözyaşının düştüğü yer yanar. (Bulgar atasözü)
Çocuğun parmağı acısa, ananın yüreği yanar. (Rus atasözü)
Ana hakkı ödenmez. (Türk atasözü)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANNEM
Elim sensin, kolum sen,
Doğrulukta yolum sen.
Sen birazcık üzülsen,
Dayanamam ben annem.
 
Sevgin her şeye değer,
Tüm sevgini bana ver,
Yanımda yoksan eğer,
Uyuyamam ben annem.
 

 

Küsmezsin üzdüm diye,

Kızmazsın bilmem niye,

Gönlündeki sevgiye

Doyamam hiç ben annem.

 

Tutunacak dalımsın,

Yanağımda alımsın,

Canım, gülüm, balımsın,

Olamam sensiz annem.

Nejat SEFERCİOĞLU

 

 

 

 

 

 

 

 

HAKAN'IN ŞİİRİ
Nasıl övsem annemi,
O çözer her derdimi.
Benim gibi sevemez,
Hiç kimse annesini.
 
Bir gün beni doğuran,
Her gün beni doyuran,
Bir zorluğa düşersem,
Hemen beni koruyan,
 
Sevincimle, sevinen,
Derslerimle övünen,
Kederimle dövünen,
O güzel anne benim.
İşte gözüm körleşti,
Gözünü verdi bana.
Kendisi yarım kaldı,
Işık yaktı dünyama.
 
Eğer ömrüm kısalsa,
Az gün kalsa ölüme.
Yeterki ben isteyim,
Ömrünü verir bana.
 
Ben annemi severim,
Onsuz artar kederim.
İnanın yüz bin kere,
Durmaz onu öperim...
İbrahim Şimşek

 

 

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 yorum